SPECIAL OFFER

Friday, February 4, 2011

Movie: The Green Hornet




Aktiviti menonton wayang bersama Mr Hall. Sangat suka. (Tepuk tangan). Lokasi di Queensbay Mall sebab dekat dengan ofis. Aktiviti ni selepas kerja. Movie yang ditonton ialah The Green Hornet.

[poster from IMDB website]

Suka giler citer. action superhero yang lawak. Citer pasal Brit Reid (Seth Rogen) anak kepada pemilik syarikat suratkhabar The Sentinel yang suka berpoya-poya dan berpoyo-poyo. Kematian bapa Brit memberi tamparan hebat pada Brit. Means beri kesedaran pada dia. Kata suka berpoya-poya. So, Brit yang bosan ngan hidup ni team up dengan mekanik/tukang buat kopi dia Kato untuk menjadi superhero. Kato (Jay Chou) memang serba boleh. Martial arts boleh, reka gadget dan kereta pun boleh. Tapi dia ada satu kelemahan.


Apa? Takmo spoiler kat korang. Gi tengok sendiri. Cam biasa, mesti ada heroin. Heroin kita Lenore Case (Cameron Diaz) setiausaha Brit Reid. Brit Reid menggunakan gelaran The Green Hornet bersama sidekick dia Kato (sampai ending cerita still takde nama superhero dia) akan menumpaskan geng-geng jahat yang diketuai oleh Chudnofsky (Cristopher Waltz). Superhero mereng, yang villain pun cam psycho. Suka tengok Kato modified kereta diorang dan pistol gas yang dia ciptakan untuk The Green Hornet.

Rating IMDB kasi 6.5/10. Tapi Elle kasi lebih sebab menghiburkan dan mereng. Kepada yang suka cerita superhero dan dalam mood nak tengok movie comedy tengoklah cerita ni. Citer ni memang menghiburkan. Elle cadangkan korang tengok cerita ni.

Watch the trailer.

4 comments:

JZ Business World said...

wah! tahniah dah ada blog! welcome newbie..
thanks masukkan blog jz dalam bloglist elle. jz will do the same. btw, jgn lupa letak shoutbox.. senang nak tinggal jejak.. nice blog! :)

Alcaponco said...

thanks! tak ler newbie pun. dah lama dah memblogging kan diri. (refer to first post). Sudi-sudilah melawat ye nanti.

JZ Business World said...

berlari membaca 1st entry.. :)

Alcaponco said...

heheh.. dah lama blogging pun tak secanggih blog jz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...