SPECIAL OFFER

Tuesday, March 15, 2011

Penang: Straits Quay





Korang pernah tak pergi Straits Quay? Kat mana? Haa... kat Jalan Seri Tanjung Pinang, Penang. Kalau korang tau kat mana Island Plaza, Straits Quay terletak berhampiran di Island Plaza. Kalau korang dari Georgetown, korang akan belok kanan untuk ke Island Plaza. So, in stead of belok kanan lagi lepas trafik light tu nak masuk parking Island Plaza, korang teruskan memandu jalan belok mana-mana dah. Korang akan nampak kawasan perumahan yang cantik-cantik dan di hujung jalan nanti korang akan nampak Strait Quay. Berada di sini macam berada di luar Penang.

Rekaan bangunan pun macam di luar negara. Kedai-kedai yang buka dalam ni memang nampak mahal-mahal. Restoran macam Secret Recepi, Dome, Coffee Bean dan lain-lain ada kat sini. Tapi yang bestnya, panorama kat luar tu. Boleh jalan-jalan menikmati pemandangan yang indah. Tak reti nak explain sangat, layan jer lah gambar-gambar ni ye.


[On the way from parking lot to the mall]
[on the way from parking lot to the mall]
[Outside view]





This place is more to sightseeing which is the sea view. Kalau nak hang out dan nak ketenangan eloklah datang sini. Couple ke kawan-kawan ke family ke semua boleh ke sini.

Straits Quay pun ada website sendiri dan kalau nak menjenguk bolehlah ke sini.
Location Map to Straits Quay, taken from the official website.


Happy sightseeing!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...