SPECIAL OFFER

Tuesday, January 17, 2012

Sardinkan Waja Itu

Apa kena mengena sardin dan kereta Waja? Ke dah ada sardin baru jenama Waja? Sardin kat sini merujuk kepada betapa padatnya sesuatu tempat tu. Contohnya macam bas yang dah padat dan penuh dengan orang, kita akan cakap, "Dah sardin dah bas tu." yang bermaksud "Dah penuh dah bas tu." Yang penuh bukan bas tapi kereta Waja milik member I, Shah.

[Dengan comotnya aku edit]




Dulu masa study, I dan 4 orang housemate I selalu berjalan kaki pergi kelas. Kadang-kadang tu selalu jugak lah menumpang kereta Shah ni. Bila dah berhimpit 4 orang kat belakang memang sardin ler jawabnya. Walaupun berhimpit terpenyek kat seat belakang tu, tetap satu kenangan yang tak boleh lupa. Masuk kelas pun beramai-ramai macam rombongan Cik Kiah. Duduk pun dalam satu barisan. Memang salah satu dari kenangan masa study yang I tak boleh lupa.

Dengan Waja milik Shah itulah kadang-kadang kitorang melepak di kedai mamak atau pergi pasar malam di Nilai. Honestly bila I duduk menyewa macam sekarang ni, I teringatkan housemates I yang happening tu. Walaupun kadang-kadang kitorang argue tapi lapar kenyang tetap bersama. Kenapa I guna lapar kenyang in stead of susah senang? Sebab kitorang ni asyik makan jer kejenya. Bila exam week atau kena stay up untuk settlekan assignments dan project, kitorang yang rajin memasak ni mulalah berasapkan dapur. Bayangkanlah, pukul 3 pagi masak nasi dan lauk macam makan tengah hari.

So entry ni khas untuk my housemates, Lien, Diera, Nana, Vick dan kawan kitorang, Shah. Rindu sangat kat korang. Masing-masing dah bawak haluan sendiri dengan kerjaya masing-masing tapi memori sardinkan waja itu tetap di ingatan. All the best to everyone.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...