SPECIAL OFFER

Friday, July 4, 2014

Salam Ramadhan

Salam Ramadhan kepada semua bloggers dan readers. Dah 6 hari berpuasa. Korang okay tak? Bulan Ramadhan ni terasa sangat keberkatannya. Rasa tenang. Rasa nak buat ibadah je. Memandangkan sekarang ni musim hujan di petang hari, tak dapatlah lagi nak ke Bazaar Ramadhan. Sempat pergi Wangsa Maju hari pertama puasa tapi itu pun sebab awal sangat, banyak gerai yg tak buka lagi.

Nak pergi Bazaar Ramadhan tak dapat, makanya kami dua beradik memulakan acara masak memasak. Menu simple je. Tapi yang simple tu la yang sedap. Sedih jugak hari tu masa beli lauk Sambal Ikan Bilis kat Bazaar Ramadhan. Beli RM2 dapatnya ciput je macam 50 sen. Terus insaf masak Sambal Ikan Bilis sendiri kat rumah. Yelah, bila tengok tu teringin tapi lepas beli sakit hati. Ada jugak yang sedap. Menarik di mata, menarik di tekak. Tak sabar nak pergi Bazaar Ramadhan kat Shah Alam. Tiap-tiap tahun mesti pergi.



Walaupun Ramadhan dan Syawal kali ini akan lain tak macam sebelum ni, aku tetap bersyukur. Dapat buat ibadah banyak-banyak dalam bulan ni dan harap berkekalan ke bulan seterusnya. 2014 is not a good year for me. Macam-macam benda terjadi and I lost few beloved along the way. Semoga mereka yang dah pergi, roh mereka akan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Aku akan kuatkan semangat aku untuk menempuh onak duri. Sekalipun aku terluka di sepanjang jalan aku tetap melangkah. Mungkin apa yang jadi pada aku adalah balasan Tuhan atau mungkin juga sekadar ujian. Kedua-duanya aku terima dengan hati terbuka.

Life is a lesson. Mungkin banyak benda yang aku dah terlepas pandang, terabai dan tak pedulikan. Semuanya satu pembelajaran untuk menempuh hari esok. Kadang-kadang kita tak sedar apa yang ada di depan mata sampai satu ketika kita kehilangannya. Mungkin juga kita berasa keadaan adalah selamat dan kita tak perlu buat apa-apa untuk menjaga keadaan itu. Menangis meraung pun tak semua benda yang hilang kita akan dapat kembali. Tak semua benda boleh diganti.

Kaki harus terus melangkah, tiap hari harus diredah. Semoga semangat kita takkan luntur untuk menempuh hari-hari yang mendatang. Once again, Salam Ramadhan al-mubarak semua.


1 comment:

Kayzrulz said...

Nice Tranformation..keep it up..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...